Tymczasem kampania PR zewnętrzna swoim zasięgiem obejmuje w szerokim zakresie rozumiane otoczenie firmy. Należą do niego mieszkańcy miejscowości, w której znajduje się interes, władze lokalne, środki masowego przekazu i wszelkie podmioty w jakiś sposób z przedsiębiorstwem powiązane. W dobie intensywnej rywalizacji rynkowej kampania PR może być procesem wspierającym sprzedaż, ułatwiającym pozyskanie kontrahentów i odbiorców dodatkowo zaś gwarantującym przyjazne stosunki firmy z jej otoczeniem.

Komunikacja kryzysowa to także PR
PR to jednakże nie tylko taktyka aplikowana przez firmę w okresie rozkwitu. Wydział Public Relations pełni zasadniczą rolę podczas następowania różnorodnych trudności. Służy temu komunikacja kryzysowa. Może to być wypadek w zakładzie pracy, utrata płynności finansowej, bądź chociażby potężna rotacja na najważniejszych stanowiskach. Odpowiednio zrealizowana komunikacja kryzysowa może w takich wypadkach uchronić obraz przedsiębiorstwa, jego wizerunek w oczach kontrahentów i opinii publicznej.
Szkolenia medialne dla PR – owców
Public Relations to także wymiana informacji z mediami.
Jeśli chcesz zgłębić dane na przedstawiany wątek, to odsyłam do serwisu (https://alkater.pl/odtruwanie-alkoholowe-domowe-sposoby/) gdzie odnajdziesz dużo interesujących danych, które szczegółowo opisują zagadnienie.
Toteż istotne jest, iżby załoga działu PR przebyła właściwe szkolenia medialne. Mają one na celu przedstawienie charakterystyki pracy środków masowego przekazu, podobnie jak przygotowanie pracowników do wystąpień plenarnych w ciągu takich przedsięwzięć jak konferencja prasowa. Z tej przyczyny szkolenia medialne polegają głównie na ćwiczeniach również konwersatoriach.