Wizytówka to ważny element wizerunku każdego przedsiębiorcy i nie tylko. Co powinno znaleźć się na profesjonalnej wizytówce? Okazuje się, iż wybór nie jest taki prosty, ponieważ na tym niewielkim kartoniku musimy umiejętnie zmieścić najważniejsze informacje dla klientów bądź partnerów biznesowych.
Wizytówka może pełnić kilka funkcji – pozwolić na przedstawienie drugiej osobie, poinformować ją kim jesteśmy, jakie zajmujemy stanowisko, czym zajmuje się nasza firma, jakie umiejętności posiadamy. To jak wygląda wizytówka może mieć duży wpływ na to jak inni postrzegają naszą firmę. W związku z tym konieczne jest dobranie wizytówki do wizerunki jaki chcemy prezentować na rynku. Można pomyśleć, iż to jedynie zwykła karteczka… ale wybór jest ogromny, począwszy od materiałów, po wymiary, kroje pisma oraz metody wydruku wizytówek.
W obecnych czasach dalej najpopularniejszym tworzywem, z którego wykonuje się wizytówki jest papier. Aczkolwiek może on być gładki bądź ozdobny, np. błyszczący. I tu już trzeba mieć na uwadze, żeby dopasować rodzaj papieru do tego jak chcemy być postrzegani. Wydaje się oczywiste, iż przykładowo prawnik (adwokat wrocław) powinien wybrać matowy papier, tak by wzbudzać zaufanie, z kolei gdy chodzi o wizytówki fryzjerskie możemy już pokusić się o coś bardziej oryginalnego, co podkreśli naszą kreatywność. Można także odejść od papieru na rzecz innego materiału, który kojarzy się z naszą działalnością. Na przykład drewno będzie właściwe dla stolarza, a plastik dla przedsiębiorcy produkującego wyroby z plastiku. Taka wizytówka z pewnością będzie interesująca dla osoby, której zostanie wręczona, a poprzez to zostaniemy zapamiętani. Kolejnym ważnym wyborem jest dopasowanie czcionki. Dzisiejsza poligrafia daje prawie nieograniczone możliwości odnośnie wyboru czcionki, jednak niektóre style nie przystoją w pewnych branżach i nie można również przesadzać z wyborem. Najlepiej jest ograniczyć się do jednej bądź dwóch rodzajów oraz kolorów czcionki.
Źródło: http://www.flickr.com
Umiar trzeba także zachować w ilości informacji, które chcemy umieścić na wizytówce. W przypadku tradycyjnej wizytówki osobistej wystarczy umieścić imię i nazwisko oraz dodatkowe informacje kontaktowe (adres, email, telefon). W niektórych przypadkach dobrze jest także umieścić tytuł naukowy.
Natomiast wizytówka służbowa powinna zawierać logo firmy, imię i nazwisko, nazwę stanowiska, dane kontaktowe, rodzaj działalności i adres do strony internetowej, na jakiej będzie można znaleźć pozostałe informacje.
Istotny jest również sposób wyróżnienia informacji w zależności od branży, np. jeżeli chodzi o wizytówki taxi najważniejsza informacją dla klienta jest numer telefonu, więc warto stworzyć wizytówkę tak, aby był on najbardziej zauważalny. W innych branżach ważniejszy może okazać się adres siedziby, tak by klient mógł do nas trafić bez problemu i skorzystać z usługi.