Odpowiedź na powyższe pytanie brzmi „tak”, jednak tyczy się to raczej większych firm, które przede wszystkim na promocje firmy przeznaczają jakiekolwiek pieniądze.
Wyjściem jest budowa własnej bazy danych odbiorców.
Źródło: http://www.flickr.com
Chodzi bowiem o trochę bardziej nowoczesne działania marketingowe, które stosują tego typu narzędzia jak własna baza aktualnych oraz potencjalnych klientów, przesyłanie zapytań ofertowych za pomocą poczty elektronicznej czy stosowania metod marketingu relacyjnego. Taka kwestia jaką jest budowa bazy danych jest sprawą kluczową, żeby duże przedsiębiorstwa zajmujące się handlem czy też sprzedażą świadczeń, mogły stale się powiększać w dzisiejszym, znacznie szybszym niż w przeszłości tempie życia. Fachowcy ds. marketingu przekonują, że to właśnie stworzenie bazy danych klientów jest jedną z najefektywniejszych postaci zwiększenia obrotów.
Źródło: http://www.flickr.com
Trzeba zdać sobie sprawę, że najbardziej kosztowny jest klient nowy. Najczęściej nie zna ani konkretnej firmy, ani jej produktów. Dlatego też często firmy lokują fundusze w reklamę dlatego, żeby ten nowy odbiorca sam do spółki postępowanie restrukturyzacyjne się zgłosił. Jeśli natomiast zbudujemy bazę odbiorców, koszty tego typu promocji będą o wiele mniejsze. Analogicznie wygląda kwestia nabywców, którzy kupują największą liczbę przedmiotów. Nowi klienci nie mają do tej pory tak ważnego zaufania.
Jeśli jednak skorzystalibyśmy z funkcjonującej już bazy danych, to przesłanie klientom zapytania ofertowego drogą elektroniczną okaże się nie tylko proste, ale także przyniesie dużą okazję na to, że konkretna osoba do nas powróci. Będzie już posiadała odpowiednie doświadczenie, co powinno sprawić, że nie będzie się bała o choćby bezpieczeństwo w czasie dokonywania większych zakupów.