Zarabianie pieniędzy wydaje się być celem niejednej firmy. Jednakże w tym celu potrzebny jest mądry prezes, ale również sprawdzona księgowa.
Źródło: http://www.flickr.com
Źródło: http://www.flickr.com
Księgowość w każdej spółce bywa szalenie istotna. Tylko z dobrze prowadzonym działem kadrowo-księgowym firma (kontrola jakości w firmie) będzie miała możliwość świetnie się rozwijać. Chodzi przecież o to, że wszystkie rachunki, wypłaty i premie muszą być prawidłowo rozliczone. Na dodatek należy przecież wiele przeróżnych papierów wysyłać do odpowiednich instytucji. Przykładowo stale powinniśmy być na bieżąco ze wszystkimi należnościami dla Urzędu Skarbowego. Najlepsza księgowa czasami trzyma w ryzach wszystkich pracowników i tak naprawdę to ona wie o firmie najwięcej. Aby zostać księgową, należy rzecz jasna ukończyć właściwy kierunek na studiach wyższych. Oprócz tego należy być niezwykle rzetelnym i lubić pracę z cyferkami. Jeśli spółka jest mała, to sprawami kadrowo-księgowymi opiekuje się zwykle jedna osoba. W większych korporacjach potrzebny będzie cały sztab ludzi, żeby wszystko ogarnąć. Niekiedy bywa również tak, że księgowość jest zupełnie poza spółką. Zajmuje się tymi sprawami zewnętrzna jednostka, która jest opłacana według podpisanej wcześniej umowy. Zazwyczaj pracuje wówczas w tym zespole kilka osób, które zajmują się znaczną liczbą różnych firm. Rzecz jasna obowiązuje je klauzula poufności.
Aby być świetnym księgowym, należy stale się dokształcać, gdyż dosyć często zmieniają się regulacje dotyczące na przykład wysokości podatków albo VAT. Jest to zatem wymagający zawód.